Probleem op deze pagina?

Nieuws

Onderzoek 'Adapt to adopt': deelnemende bedrijven gezocht

Wil je onderzoeken hoe jij jouw ONTWERPAANPAK maximaal afstemt op je BEDRIJFSCONTEXT, neem dan deel aan het Flanders Inshape onderzoek 'Adapt to adopt'.

Wij zoeken enthousiaste KMO’s, dienstverleners,… die met de nodige zin voor realiteit aan de slag willen gaan om een pragmatisch antwoord te vinden op de vraag: 'Hoe kan het beter?'.


'Adapt to adopt': Deelnemende bedrijven gezocht

Omdat ook jij met je product- en dienstenontwikkeling steeds gaat voor goud, maar af en toe net het podium mist: neem deel  aan het Flanders Inshape onderzoek 'Adapt to adopt' en leer hoe jij jouw ontwerpaanpak maximaal afstemt op je bedrijfscontext. Wij zoeken enthousiaste KMO’s, dienstverleners,… die met de nodige zin voor realiteit aan de slag willen gaan om een pragmatisch antwoord te vinden de vraag: 'Hoe kan het beter?'.


Iedereen creatief !

Op het Creativity World Forum begin november in Kortrijk had Tom Kelley (IDEO) het onder meer over niet passende sokken en een trouwe Japanse hond. Wat heeft dit met creativiteit en innovatie te maken? Brian Legein legt het kort uit.

Iedereen creatief ! geschreven door Marianne Verkest in Nieuws & inspiratie.

Tags: , .


Bent u al mee met het succes van Strategisch Basisonderzoek in Vlaanderen?

stockbeeld rond de sbo outputmonitoring

Sinds enkele jaren steunt het IWT Strategisch Basisonderzoek (SBO) in Vlaanderen. Dit programma tracht de kloof te dichten tussen universitair onderzoek en economische en maatschappelijke actoren.



Een recente monitoring van het programma toont aan dat SBO-projecten doorgaans succesvolle resultaten behalen en aanleiding geven tot omvangrijke en duurzame samenwerkingsplatformen.



Succes uit zich vooral in een verderzetting van samenwerkingen die reeds opgestart waren tijdens het project. Zowel in
17/11/2014 17:08 IWT Nieuws Geen reacties Meer...

Verspreiding van een goed product

Een goed product bedenken is niet moeilijk. De meesten van ons slagen daar al in nog voor ze ’s morgens uit de douche gestapt zijn. Inschatten of een product ook zal geaccepteerd en verspreid worden, ligt moeilijker. Hoe zorgen we ervoor dat de klant er pap van lust?



Wat is het geheim dat ervoor zorgt dat de mensen een bepaald product accepteren en kopen? Om te beginnen is er al een groot onderscheid tussen producten die aan hun zoveelste versie toe zijn, en werkelijk innovatieve producten...


'Who's designing your health?'

Marco Steinberg maakte indruk met zijn inspirerende keynote 'Who's designing your health?' op Design Fusion.

Heb je het event gemist of wil je de verschillende keynotes nog eens integraal bekijken? Dat kan!

Hier vind je alle video's van Flanders Inshape: https://www.youtube.com/user/visitflandersinshape

'Who's designing your health?' geschreven door Marianne Verkest in Nieuws & inspiratie.

Tags: , .


iMinds lanceert nieuwe oproep voor ICON-projecten

iMinds logo

iMinds, Vlaanderens digitale onderzoekscentrum, heeft een nieuwe oproep voor ICON-projecten gelanceerd. ICON staat voor Interdisciplinair Coöperatief Onderzoek. Dit onderzoeksprogramma biedt een uiterst wendbare formule voor coöperatief onderzoek. Binnen ICON bundelen ondernemingen, industriepartners en onderzoekers de krachten om een antwoord te vinden op een vraag vanuit de samenleving en een meerwaarde te creëren op gebied van Media en ICT.



Het ICON-programma is dus een interdisciplinair...
12/11/2014 10:49 IWT Nieuws Geen reacties Meer...

Glutenvrij én lekker

Glutenvrij én lekker

Slagerij-traiteur Finesse is actief in de verkoop van vers vlees, vleeswaren en bereide gerechten. In het gezin van de zaakvoerders werd bij één van de kinderen coeliakie vastgesteld. Daarom moesten ze noodgedwongen op zoek naar glutenvrije producten zoals brood, charcuterie, kant en klare gerechten en die zoektocht was vaak ontmoedigend. Gelukkig produceerden ze zelf al een aantal basisbereidingen die glutenvrij waren. Zo is het idee gegroeid om in de...


Vlaamse groeiers vallen in de prijzen!

logo Deloitte FAST-50 Belgische editie 2014

Voor het eerst maakte Deloitte een rangschikking van de 50 snelst groeiende Belgische Tech bedrijven. Elk Belgisch bedrijf dat minstens 5 jaar bestaat en eigen technologie commercialiseert, kon deelnemen. De kandidaten werden gerangschikt naar hun procentuele omzetgroei van de voorbije 5 jaar.



Met een groei van meer dan 4000% werd iText Software Group afgetekend de winnaar van de FAST50 Belgium. Vlaanderen is goed vertegenwoordigd: maar liefst 30 van de 50 snelgroeiende technologiebedrijven zijn
07/11/2014 09:12 IWT Nieuws Geen reacties Meer...

Vlaamse digitale technologie spoort slaapproblemen op

afbeelding reportage VRT

iMinds, het digitale onderzoekscentrum van Vlaanderen viert haar 10e verjaardag. Samen met partners en universiteiten buigt de vzw digitale knowhow om naar echte producten en diensten. En dat is mogelijk in veel domeinen, zo vertelt Wim De Waele, CEO van iMinds. Ook in de gezondheidssector wordt Vlaamse innovatieve technologie gebruikt. In deze sector kunnen we de wereldtop halen, besluit De Waele.



iMinds-ICON-projecten zoals NXT-sleep zijn vraaggedreven, interdisciplinaire samenwerkingsprojecten
28/10/2014 12:34 IWT Nieuws Geen reacties Meer...

123456... 84